dinsdag 28 oktober 2014

De sleutel tot succes

 
Wanneer ik bij Google afbeeldingen de sleutelwoorden mens en samenleving intikte. Dan was er één foto die me onmiddellijk in het oog sprong. Namelijk een foto waarop een sleutel te zien is en het woord succes. Hieronder zie je de afbeelding.


Ik vind het jammer dat onze samenleving gezien wordt aan de hand van het woord succes. Mensen moeten altijd vechten en opbotsen tegen concurrentie om succes te kunnen behalen. Wanneer je aan mensen vraagt wat hun geluk brengt en wat ze willen bereiken in hun leven dan komt het woord SUCCES vaak uit hun mond. We leven in een maatschappij waar mensen dit belangrijker vinden dan het helpen van anderen. We zijn egoïstisch geworden. We denken enkel en alleen aan onszelf. We zien de medemans als een rivaal/concurrent wanneer die ons succes in de weg staat.
De sleutel roept bij mij de ingang tot de samenleving op. Wanneer mensen succes hebben en slagen in hun leven dan krijgen ze de sleutel om binnen te treden in een maatschappij. Mensen die mislukken blijven aan de poort staan en wachten tot wanneer ze in onze maatschappij mogen binnentreden.

Dit is mijn visie op de foto. Wat roept de foto bij u op?


Bron: Bune. (17/04/2011). Overwin je angst voor succes. Geraadpleegd op 28 oktober 2014 via http://mens-en-samenleving.infonu.nl/levensvisie/71564-overwin-je-angst-voor-succes.html

2 opmerkingen:

  1. Dag Ellen,

    ik ben het eigenlijk helemaal eens met jou. Ik vind ook dat de mensen heel graag veel succes willen hebben in hun leven. Ook het egoïstische zoals je zegt, vind ik helemaal kloppen. De mensen denken meestal alleen aan zichzelf en dat vind ik wel spijtig. Ik kan mij ook vinden in jou visie over de foto. Die foto roept bij mij ook ongeveer hetzelfde op.

    Groetjes
    Kiara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Kiara!

      Dankuwel voor de reactie!
      Ik vind het jammer dat ons leven altijd maar om succes moet draaien en vooral om het woord WINNEN! Mensen willen altijd maar de beste zijn en dit doen ze door anderen een kopje onder te duwen.

      Ik ben blij dat we hierover dezelfde mening delen.

      Groetjes Ellen

      Verwijderen