dinsdag 28 oktober 2014

Wat is geluk voor mij?

Als ik even goed nadenk waarvan ik gelukkig wordt dan schieten er onmiddellijk een paar dingen door mijn hoofd. Namelijk:

Geluk betekent voor mij slagen in alles wat ik doe.
Geluk betekent voor mij alle kansen met open armen ontvangen.
Geluk betekent voor mij anderen helpen wanneer ze hulp nodig hebben.
Geluk betekent voor mij er zijn om te bouwen aan het geluk van de ander.
Geluk betekent voor mij een succesvolle toekomst uitbouwen.
Geluk betekent voor mij alles bereiken wat ik wil bereiken.
Geluk betekent voor mij anderen gelukkig maken.
Geluk betekent voor mij het behalen van mijn diploma.
Geluk betekent voor mij omringd worden door vrienden.
Geluk betekent voor mij kunnen oud worden met vrienden en familie.
Geluk betekent voor mij een leven uitbouwen met mijn vriend.

Wanneer ik mijn geluk analyseer dan wordt ik niet enkel en alleen gelukkig van dingen die voor mezelf belangrijk zijn, maar ook door dingen die voor anderen belangrijk zijn. Ik ben pas echt helemaal gelukkig als ik diegene rond mij ook gelukkig zie.

Als ik een foto aan het geluk koppel dan kom ik terecht bij deze afbeelding.


Als ik aan geluk denk dan spoken deze woorden zeker door mijn hoofd.
Blijdschap: Als ik gelukkig ben dan brengt dit blijdschap met zich mee.
Vriendschap: Ik vind mijn geluk ook terug bij mij vrienden. Zij dragen hun steentje bij tot mijn geluk.
Liefde: Het is zoveel leuker om je geluk te delen met een ander.
Gezondheid: Wanneer ik mijn hele leven gezond kan blijven, en niet te veel tegenslagen heb op het vlak van gezondheid, maakt dit mij gelukkig.
Genieten: Wanneer je gelukkig bent en geluk hebt dan geniet je volop van het leven.

Waar worden jullie gelukkig van? Vullen jullie geluk op dezelfde manier in als ikzelf? Of niet?


Bron:
Marie.(26/10/13). Geluk binnen handbereik. Geraadpleegd op 28 oktober 2014 via http://www.girlscene.nl/blog/13919/geluk_binnen_handbereik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten