dinsdag 28 oktober 2014

Wat is zingeving?

Wanneer ik mezelf de vraag stel wat is zingeving voor mij dan kan ik hier geen duidelijk antwoord op geven. Ik associeer zingeving wel met de volgende foto.



Ik interpreteer de foto als volgt:
Zingeving is je kunnen uiten op je eigen manier.
Zingeving is je eigen leven kunnen leiden.
Zingeving is vrijheid op het vlak van geloof.
Zingeving is het respecteren van anderen hun geloof.
Zingeving is je onderscheiden van anderen.
Zingeving is het doorbreken van taboes.
Zingeving is zin geven aan je eigen leven.
Zingeving is zin geven aan het leven van anderen.

Wat betekent zingeving voor jou? Heb jij een duidelijke visie over zingeving?


Bron: Paul Schenderling. (30/01/12). De essentie van onderwijs. Geraadpleegd op 28 oktober 2014 via http://www.christendemocraat.nl/2012/01/de-essentie-van-onderwijs-paul-schenderling/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten