dinsdag 28 oktober 2014

Wie/Wat geeft mij zin aan het leven?

Als ik nadenk over deze vraag dan vind ik dit niet altijd gemakkelijk om hierop te antwoorden.
Ik kan dit beter uitleggen aan de hand van drie foto's. Deze drie foto's weerspiegelen wat voor mij zin geeft aan het leven.



De eerste foto geeft een familie weer. Deze mensen geven erg veel zin aan mijn leven. Mijn ouders hebben mij op de wereld gebracht en de kans gegeven om uit te groeien tot de persoon die ik nu ben.
Mijn familie biedt mij steun in zowel goede als slechte beslissingen die ik neem. Het is belangrijk dat ik zelf ondervind wat kan en wat niet kan. Ook mijn broer speelt een belangrijke rol in mijn leven. Hij is en blijft voor altijd mijn grote broer, waar ik naar opkijk. Ik bewonder hem in alles wat hij doet en hij is een ideaalbeeld voor mezelf.



De tweede foto slaat op de relatie die ik heb met mijn vriend. Je bent nog veel gelukkiger wanneer je jouw leven kan delen met een ander. Ik kan er terecht voor al mijn problemen, en dit heeft een mens toch wel af en toe eens nodig. Ook is het belangrijk dat je elkaar steunt in alles wat je doet.
Samen staan we STERK!



Mijn derde foto geeft geluk weer. Wanneer je je leven enkel en alleen maar door een zwarte bril bekijkt, dan is dit niet aangenaam om zo door het leven te gaan. Een mens heeft af en toe wat geluk nodig, ook al zegt men van niet. Je kan ook niet altijd door een rooskleurige bril kijken, maar het is wel even leuk om je leven terug een boost te geven. Wanneer je gelukkig bent, dan slaag je bijna in alles wat je doet. Het is ook veel gemakkelijker om gelukkig door het leven te gaan, dan wanneer je depressief bent. Geluk is voor mij dus ook een sleutelwoord om zin te geven aan mijn leven.


Wat zijn jullie sleutelwoorden die zin geven aan je leven?


Bron:
Toeristen in Parijs.(z.j). Familienurlaub in Paris. Geraadpleegd op 28 oktober 2014 via http://help-tourists-in-paris.com/2013/08/08/familienurlaub-in-paris/
Ozanette van Eygen.(14/01/13). Geluk. Geraadpleegd op 28 oktober 2014 via http://ozanettevaneygen.blogspot.be/2013/01/rzl-mens-en-zingeving_14.html
Nanoe Rothier.(2013). Geluk is voor mij. Geraadpleegd op 28 oktober 2014 via http://nanoerothierrzl.blogspot.be/p/mens-en-zingeving.html



6 opmerkingen:

  1. Dag Ellen

    Ik beleef veel plezier aan het lezen van je blog. Ik weet niet of ik juist ben, maar ik denk dat je best wel trots bent op alles wat zin geeft aan je leven. Ik merk dat je een hele goeie band hebt met je vriend, en daarom vind ik de foto van die lieveheersbeestjes echt lief. Ik zou het omschrijven als 2 kleine wezentjes in de wereld die niemand kent of waar weinig aandacht wordt aangegeven, maar die dat niet nodig hebben omdat ze leven van de liefde. In ieder geval nog veel succes.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mauro!

      Ik ben blij dat het jouw duidelijk wordt, wat mij precies zin geeft aan het leven! Het doet me deugd om te horen dat iemand mijn visie kan achterhalen! Ik had de foto nog niet op jouw manier bekeken, maar ik ben blij met je aangebrachte inzichten. Hoe jij het omschrijft is eigenlijk precies hoe ik het in mijn hoofd heb zitten.

      Groetjes Ellen

      Verwijderen
  2. Dag Ellen,

    Ik vind het mooi hoe je over de zin in je leven spreekt. Je hecht veel waarde aan de sociale aspecten van het leven en niet direct aan het materiële. Dit is iets waar ik volledig mee akkoord ga! Je legt het mooi uit hoe je band met je familie een zeer belangrijk deel uitmaakt van je leven.

    Big up!

    Michiel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Michiel!

      Ik ben blij dat ik jou heb kunnen plezieren met mijn blogbericht!

      Groetjes Ellen

      Verwijderen
  3. Hey Ellen
    Het is mooi om te zien hoe je zo opkijkt naar je familie en dat je het waardeert wat ze voor je doen. Mooi om te lezen dat je zo'n sterke band hebt met je vriend, ik wens jullie in ieder geval veel succes en nog vele jaren samen! Je bent in ieder geval zeer realistisch. Ik vind dat je gelijk hebt dat je niet altijd door een rooskleurige bril kunt kijken. Dit zou nu eenmaal niet mogelijk zijn.
    Zeer mooie blog!
    Groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Ellen :D

    Geluk is inderdaad een begrip waar eens over nagedacht moet worden. Ik kan mij helemaal vinden in jouw tweede afbeelding (in de andere ook, maar laten we het eens over die tweede hebben :p ). Geluk moet je kunnen delen. Als je jouw mooie ervaringen en momenten met niemand kunt delen dan heb je daar zelf ook niet zoveel aan vind ik. Een film die dit aspect zeer goed vertoond is de film "Into the Wild". Mocht je even niet weten wat te doen ; zeker bekijken. Pracht film!

    Vele groetjes Arpad

    BeantwoordenVerwijderen